Projecten - Incidentele steun

11. Medische post El Maris

Een kleine vervallen medische post,waar een verpleegkundige de noodzakelijke dingen doet.
Het is de bedoeling dat op de bovenste etages na schooltijd een sandwich en huiswerkbegeleiding wordt aangeboden. Er mag dan gebruik gemaakt worden van studieboeken die in kasten langs de muur staan. Zover is het nog niet! Wat je ziet: oude kapotte tafels en uitgebroken muren om de ruimtes groter te maken vanwege de grote behoefte. Er zijn 3 zusters ( een verpleegkundige en 2 sociaal werkers) benaderd om daar te gaan wonen en de plaats nieuw leven in te blazen: medische hulp realiseren, huiswerkbegeleiding, huisbezoeken afleggen bij de zeer arme boeren bevolking en werken aan de ontwikkeling van de vrouwen (dit alles gericht zowel op moslims als op christenen). De post moet echter flink gerenoveerd worden. Totaal voor ruim € 5000,-  Zo’n post is verschrikkelijke belangrijk voor zorg in en ontwikkeling van de omgeving! Wij vinden dat we moeten helpen!

Zo ziet het dorp eruit vanaf het dak gezien!

Toekomstige ruimte voor naschoolse studieopvang: het gat in de muur is niet afgewerkt, het bord is stuk, de meubels zien er niet uit.

Stichting Teje  |  IBAN: NL04 RABO 0145 4549 75 t.n.v. Stichting Teje  |  K.v.K. nr.: 08104351  |  E-mail: info@stichtingteje.nl  |  www.stichtingteje.nl  |   contact